حسین حسینی که ستاره فصل قبل استقلال بود، حالا برزخی تمام‌عیار را تجربه می‌کند.

حسینی

همشهری‌آنلاین - بهروز رسایلی

این انگار تقدیر حسین حسینی است؛ در نوسان بودن بین کاراکتر قهرمان و ضدقهرمان. درحالی‌که بیش از یک دهه از حضور حسینی درون دروازه استقلال می‌گذرد اما تقریبا هیچ‌گاه تصویر دقیق و ثابتی از او در ذهن هواداران شکل نگرفته است. آن اوایل یک پدیده به چشم می‌آمد که حتی می‌توانست مهدی رحمتی را نیمکت‌نشین کند، بعدتر خیلی‌ها دلتنگ همان رحمتی شدند و گاهی در رقابت با خریدهای مهمی مثل رشید مظاهری سربلند بیرون می‌آمد و گاهی همه را ناامید می‌کرد. امروز و در شرایطی که حسینی ۳۲سالگی را پشت سر می‌گذارد، انگار هنوز هم همان شرایط برای او وجود دارد. سنگربانی که فصل گذشته عصای دست کادرفنی استقلال بود و ۱۸کلین‌شیت انجام داد، امروز از هر جهت در حال پشت سر گذاشتن یک فصل ناامیدکننده است.

بد در لیگ، بدتر در دربی‌ها

فصل جدید برای حسینی خوب شروع نشد، به‌طوری که بعد از برگزاری ۵بازی، به شکلی عجیب او هنوز موفق به ثبت کلین‌شیت نشده است. در همین دربی۱۰۴تهران بود که حسینی تا آستانه شکستن این طلسم و بسته نگه داشتن دروازه‌اش پیش رفت اما نهایتا در دقایق آخر از روی نقطه پنالتی گل خورد و بار دیگر شکست تیمش را در این میدان بزرگ دید. آنچه باعث تشدید انتقادات از حسینی شده، عملکرد ضعیف او در دربی‌ها بوده و خیلی‌ها عقیده دارند همین نمایش‌ها باعث شده روند پیروز نشدن استقلال مقابل پرسپولیس به ۸سال برسد. حسینی در ۱۳دربی سنگربان استقلال بوده که فقط ۳بار کلین‌شیت کرده و در هیچ‌کدام از آنها هم آبی‌ها در جریان بازی به برتری دست نیافته‌اند. هرچند نمی‌شود از درخشش این سنگربان در ۲دربی حذفی دوران فرهاد مجیدی که با پیروزی استقلال در ضربات پنالتی به پایان رسید، غافل شد.

این چه واکنشی بود؟

دیگر داستانی که بعد از دربی تهران فشارها را روی حسینی بیشتر کرد، واکنش او به سانتر ایوب عملود بود؛ جایی که مثل گلرهای ناشی توپ را به‌طور ناقص دفع کرد، باعث شد سعید مهری به آن برسد و رامین رضاییان مرتکب خطای پنالتی شود. در این صحنه، حسینی با این همه تجربه، واقعا می‌توانست عملکرد بهتری داشته باشد. فقط هم این نیست؛ نرخ اشتباهات او در دربی‌ها چشمگیر بوده و حالا هواداران با کنار هم قرار دادن آنها به این نتیجه رسیده‌اند که شاید شهرآورد، در تخصص کاپیتان تیمشان نباشد. به یاد بیاورید ۲گل آخری که حسینی از پشت محوطه جریمه از عالیشاه خورده؛ یکی در جریان بازی و دیگری از روی ضربه کاشته. در لیگ نوزدهم هم او روی نفوذ و ضربه مهدی عبدی، یک گل به‌خودی زد.

کلافه از دستور وقت‌کشی؟

به‌طور کلی اما حسینی در تیم نکونام کمی کلافه به‌نظر می‌رسد که بخشی از آن می‌تواند مربوط به دستورات معروف اتلاف وقت باشد. چه فصل گذشته و چه امسال در همین دربی، تصاویر شکار شده از اردوی استقلال نشان می‌دهد مربیان این تیم به حسینی فرمان وقت‌کشی می‌دهند و حداقل در بعضی از این موارد از روی چهره و واکنش‌های او می‌توانیم بفهمیم از این کار خوشش نیامده است. به هر حال خیلی از مردم، پشت صحنه‌ها را نمی‌بینند و فقط بد نامی تمارض در کارنامه حسینی ثبت می‌شود. پیش از بازی آسیایی استقلال با السد، حتی شایعاتی در مورد اختلاف بین حسینی و کادرفنی به گوش می‌رسیده است.

کد خبر 886065
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • ع ق QA ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۹
    2 1
    چی چی میگی عزیز من ما پرسپولیسی ها دوستش داریم برای استقلال
  • مسلم عرب IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۹
    0 2
    فقط و فقط چند هفته نیمکت نشین بشه تا بفهمه کجا قرار گرفته